Over Usva

Body and Mind

Machiel is in 1999 afgestudeerd aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding in Groningen en heeft in 2014 F1T opgericht. Met meer dan 15 jaar aan werkervaring in het bewegingsonderwijs, de sport, en de fitness, heeft hij veel kennis en ervaringen op gedaan. Deze ervaring en kennis zet hij in om jou te coachen en te begeleiden bij het werken aan een optimale gezondheid in Lichaam & Geest.

Sasja Logtenberg

Mijn naam is Sasja Logtenberg (1978). Mijn vrienden en familie noemen mij ook wel Sas, Sassie, Sassefras, maar ik geef zelf de voorkeur aan Sas. Op jonge leeftijd heb ik gemerkt wat stress en niet bewust zijn van je ademhaling voor effect kan hebben op lichaam en geest. Mijn eigen uitdagingen met correct ademhalen en stress die vast gaat zitten in je lichaam zijn de belangrijkste redenen dat ik besloot om ademhalingstechnieken, mindfulnesscursussen, toneellessen en yoga te gaan volgen. Hierdoor werd ik me meer bewust van mijn ademhaling, lichaam en geest! Na het jarenlang volgen van lessen, workshops en cursussen nam ik deel aan een 200 uur lerarenopleiding met Anat Geiger  Marcel de Vis en Johan Noorloos. En zo begon mijn carrière als yogadocente. Mijn lessen zijn vloeiend, rustgevend maar krachtig. Meditatie in beweging creëren door het verenigen van ademhaling en beweging. De yogahoudingen worden ondersteund door muziek en verschillende ademhalingstechnieken (pranayama), mudra’s (handgebaren) en meditatie. Door mijn lessen hoop ik mensen mee te geven hoe yoga kan worden toegepast in het dagelijkse leven, het bewust zijn van je ademhaling, lichaam en gedachtestroom. Om op de mat via poses de wereld vanuit allerlei hoeken te zien en dit buiten in het meestal (hectische) dagelijkse leven toe te passen. 

Namaste! Hoop je snel te zien op de yogamat!

Wouter Tamminga

Al sinds ik ik me kan herinneren heb ik een grote interesse gehad voor de werking van het menselijk brein en lichaam. Tijdens het schrijven van mijn scriptie voor de opleiding psychologie ben ik in aanraking gekomen met mindfulness. Ik merkte in die periode dat ik de hele dag met een vol hoofd rondliep, ik leefde als het ware in mijn hoofd. In de mindfulnesscursus leerde ik de vaardigheden hoe ik hier mee om kon gaan en zo mijn dagen met een stuk minder stressvol door te komen. Na de cursus ben ik me verder in mindfulness gaan verdiepen en ik merkte dat de beoefening van mindfulness kan helpen bij veel verschillende soorten problemen, zoals: stress, angst, somberheid of een burn-out. Graag wil ik mensen helpen dit soort klachten te voorkomen en meer in het hier en nu te leven.

Alle rechten voorbehouden · 2015